Musik tusen gånger om!

2014-05-27 | 23:56:30 | AMB | Linn's liv | Musik | Vänner | ♡ Kommentera?
----------------------------------------------------
 
Hejsan på er!

 
Under de senaste dagarna har det varit musik, musik och musik.
 
I fredags spelade jag och Pär in gitarrer och lite mandolin-spel till min låt. Det blir en slags Mumford & Sons - låt. Kommer bli riktigt kul att höra resultatet sen! Låten ska fortsättas att jobbas på någon gång under helgen, förmodligen med både Täde och Pär. :)
 
På lördagen hängde jag med Amanda H till Växjö för lite shopping. Det blev ungefär en top och något nagellack. Vid halv fyra kom vi till KV för att repa med först Isaak och sedan Linus inför två spelningar vi hade. Den första var på söndagen som jag berättar om senare, den andra som vi har med Linus är på Nationaldagen på Guö. Efter några timmars rep lade jag och Amanda upp en taktik på hur vi ska skriva vår låt som vi håller på att arbeta med. Ner till Ica och där träffade vi Nelly, Carro och Ronia och blev då inbjudna till grillkväll. Jag tackade ja och köpte lite kött och sedan cyklade jag, Thor, Leo, Linus och Bella dit. Kvällen blev superbra!!
 
I söndags hade jag, Isaak och Amanda spelning i en kyrka i Dångebo. Det gick riktigt bra, vi körde fyra låtar och kommer förmodligen få ännu en spelning senare.
 
Igår fick jag hoppa in på KV-konserten där jag sjöng "Huldrans sång - Monica Zetterlund" och förutom detta repade vi lite på några bröllopslåtar som vi ska sjunga den 28 juni. Vi har även fått en spelning den 4:de på studenten i kyrkan och vad vi ska köra där är hemligt, men jag kan lova att det kommer bli drag! Även en middagsspelning under studenten, samma dag, kommer vi också att köra. På fredagen fick vi också en till spelning den 14:onde, dagen efter då vi slutar. Det ska bli skoj!
 
Idag var det också KV-konsert och då körde jag "Does your mother know". Efter KV-konserten vid halv nio/nio blev det fotboll med ett gäng från skolan! Superkul med sådana spontana saker! Gillar't!
 
Imorgon åker väl alla hem för en långhelg, själv blir jag kvar i Tingsryd och imorgon ska jag sova på Råkosthemmet då jag, Amanda, Amanda och Carro ska ha en liten grillkväll! Gosigt!
 
 
//Linn





Ps. Blev lite målning idag igen... Ds.



_______________________ Kommentarer _________________________________________________