Long time, no seeing

2014-07-12 | 15:23:32 | Linn's liv | ♡ Kommentera?
----------------------------------------------------
 
Hej i sommarvärmen!
 
 
Nu var det längesen jag skrev här på bloggen. Mycket har hänt sedan sist.
 
Till att börja med är jag inte längre i mitt andra hem, Småland. Pappa och Oliver hämtade hem mig i tisdags. Dessa dagar hemma har varit fantastiska. Sommarvärmen har kommit och jag och Oliver har badat, vi har gått i skogen med hundarna, fixat här hemma, ätit god mat och bara varit. Jag har även hunnit med att skriva lite på en ny låt. På måndag börjar sommarjobbet också som musiker. Trots att jag har tagit ledigt har inte musiken gjort det. 
 
Sedan sist har jag hållit på med mycket musik, det är exakt vad jag hållit på med i Småland. Förutom ett antal spelningar har jag även hållit på med en av mina låtar och kämpat i studion med Täde och Pär. Låten var från början en pianoballad som jag skrev under sportlovet, nu har den gjorts om och är en snabbare låt med mycket gitarr, mandolin och med mycket stämmor och sång. Senaste gången jag tittade i projektet fanns det uppemot 180 spår, varav ungefär tio spår bestod av instrument (varje spår brukar bestå av ett instrument, tex gitarr eller en viss stämma). Självklart har det inte tagit någon vecka att få klart låten utan vi har hållit på ett bra tag och Täde och Pär håller fortfarande på att jobba med låten, trots att jag inte är med, vilket jag tycker är jätteroligt!
 
Utöver låten har jag haft ett antal spelningar med bandet. Den första var ett bröllop där jag, Amanda och Isaak fick äran att sjunga och spela tre låtar; "Utan dina andetag" - Kent, "Valborg" - Håkan Hellström och "You are the beginning" - The Soundtrack Of Our Lives. Detta blev mycket uppskattat och vi efter spelningen var det två stycken som var intresserade av att boka oss för två andra gigg. 
 
Veckan efter hade vi två spelningar på lördagen. En av dessa var i Rävemåla på någon familjedag och eftersom att Isaak inte kunde medverka ringde vi Linus på onsdagen och kollade om han hade lust att vara med, det hade han, så vi spelade ett antal låtar där redan klockan tio på morgonen. Spelningen var uppdelade i två pass som vi skulle köra. 30x30 var passen och vi fick köra samma spellista varje pass. 
 
På kvällen hade vi en lite annorlunda spelningen. Vi skulle hålla i ett musikquiz i ca en timme, som vi själva skulle göra och sedan ha låtar för en och en halvtimme, kända dessutom. Spelningen var på campingen och det kom ganska mycket folk som satt där hela kvällen. Detta löste vi så pass bra att vi till och med blivit kontaktade av honom igen för två till spelningar på campingen under sommaren! Riktigt roligt när det blir uppskattat! 
 
På måndagen var det dags för allsång i Linnéparken i Växjö. Några från TGT (tingsrydsgymnasterna) och från AMB ska inleda allsången varje vecka i Juli med liveband och rubbet. Denna gång körde vi ABBA-medley med en del koreografi som dansarna visade oss inför sex till sju tusen personer! Det var riktigt kul och en upplevelse då man inte brukar få sjunga inför så mycket människor.
 
 
Nu ska jag återgå till mitt solande i solen och sedan hörs vi någon dag!
 
 
Ses!
 
 
//Linn
 

_______________________ Kommentarer _________________________________________________
▲ Anabanana

beautiful linn!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
               2014-07-12 ♡ 15:55:01
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------