Min vecka

2014-01-18 | 00:02:21 | AMB | Linn's liv | Musik | ♡ Kommentera?
----------------------------------------------------
 
Hej alla!
 
 
Blir så himla glad när jag ser på statistiken på min blogg, det är faktiskt folk som läser min blogg! 
 
I onsdags hade  jag pianolektion, utan Mange... Det blev en titt på min och Pitz låt istället. Är så himla taggad på att fortsätta med den!! Pitz, om du läser detta så har jag VÄLDIGT höga förväntningar!! 
Det var även vår första ensemble med vår nya grupp och nya temat. 70-tal och vi kör "I heard it through the grave - Creedence". Det var jättekul och vi har nu Pitz som lärare och han bryr sig väldigt mycket om just spelandet och improvisation, vilket jag tycker är riktigt kul!! Jag spelar piano.
Efter ensmblen blev jag uppringd av en journalist från Hedemora som gjort en artikel om mig och skolan, som jag kan tänka mig kommer ut imorgon. Ska bli spännande!!
 
Samma kväll hängde Carla med mig hem och vi käkade god mat och snackade. Låtskriveri var ett av kvällens huvudmål, så vi fortsatte lite på en låt vi börjat på. Jag kan bara säga att jag är så sjukt imponerade över Carlas texter!! Hon är grym!!
Jag gick sedan upp på KV efter och tränade lite sång och bara hängde.
 
 
Igår, torsdag började med sovmorgon till lunch, fast inte för mig. Jag var på KV klockan nio på morgonen då jag och Amanda H skulle ta upp "Just the way you are - Bruno Mars" igen. Vi finslipade lite saker och så. Efter det blev det musik-snack med bland annat Alex och Pitz. Jag gillar verkligen sådana konversationer!!
Det var sedan lektion, Musik- och gehörslära. Efter detta blev det ett jam på KV med Carla, Jesper och Emil! Det var så otroligt kul verkligen!!!
Fick hoppa över innebandyn då jag inte kände mig pigg och tränade på min presentatioin istället.
 

Idag, fredag var det skola och sedan KV direkt efter och träning inför Öppet hus nästa vecka. Jag, Isaak och Amanda H ska köra igen och nu har vi bytt ut några låtar sedan förra spelningen. Ska bli så himla kul! Vi tränade i drygt två timmar.
Senare blev det sånglektioin med Emmy och efter det lite häng på KV.
 
 
Nu sitter jag hemma och längtar tills imorgon.
Dagen inleds tidigt då jag, Amanda H och Nelly ska knäppa kort i den nykomna snön. Sedan musik eller plugg och sist, men inte minst blir det skräckfilmsbio!!!! SÅ HIMLA TAGGAD!!!!
 
 
Ett sista meddelande till vår käraste rektor Mange, vi saknar dig och vi tänker på dig!!
 
 
//Linn


(Bilderna får jag och mina sköna vänner stå för)
 
 
_______________________ Kommentarer _________________________________________________