Hedemora Blues Jam Nyår 2013

2014-01-07 | 11:27:00 | Linn's liv | Musik | Videoklipp | ♡ Kommentera?
----------------------------------------------------
 
Hejsan!
 
 
Jag tänkte berätta lite närmare om nyårsaftons spelning på Open Stage. 

Hedemora Blues Jam är ibland på puben i Hedemora. Där brukar det vara Open Stage och fritt fram för jam av olika låtar med riktigt duktiga musiker. Annaleena Wilhelmsson som bor i Hedemora anordnar bland annat detta och därför fixade hon ett ihopplockat band av olika musiker till mig någon dag innan nyår som skulle spela "min" låt. Denna gång var det "I don't need no doctor av" av John Mayer. Dessa musiker fick i sin tur lyssna in sig på låten och sedan samma dag var det bara att köra, utan rep och så. 
 
Det är en sådan häftig känsla. Alla måste ha kontakt med varandra och mycket improvisation vilket jag tycker ger en mycket skönare och roligare känsla.
 
De musiker som var med på min låt var Fredrik Karlsson (gitarrist) från Norrköping (som även hade full koll på AMB och var mycket avundsjuk på att jag går där, hihi), Roger Dahlin (bassist) från Krusbärs Blooseorkester, Christer Ring (munnspel) och min gamla klasskompis Jonathan Ekvall.
 
Här kommer ett klipp på där vi kör låten och en bild på en lite speciell gitarr... En gitarr som de gjort av en bensindunke... Fotograf: Johan Källs
 
 
//Linn
 
 
_______________________ Kommentarer _________________________________________________