Workshops och föreläsning

2014-02-11 | 00:17:19 | AMB | Linn's liv | ♡ Kommentera?
----------------------------------------------------
 
Hallå!
 
 
Tänkte uppdatera lite om lördagen samt dagens föreläsning.
 
I lördags var det alltså workshops och examination. Klockan halv elva var det samling i aulan på Wasaskolan där vi fick njuta av underbar musik av Jonah och Maja som en introduktion till dagen. Maja Keuc (sångerska, sök på YouTube!) hade workshop för sångarna och Jonah (sångare i Dirty Loops) skulle ha en workshop då vi fick ett trumbeat, som han gjort, och utgå från det för att prodda något. Jag, Stina, Anna T och Emma blev sist kvar. Vi bildade en grupp och satte oss i den stora studion. Vi bestämde oss för att skriva låt. 
 
Det hela slutade med en låt som vi blev riktigt nöjda med. Vi har även bestämt att vi ska göra en pt.1 och en pt.2 på den. En med rap och en med sång (ungefär som Love the way you lie part I och part II). Stina fick testa rappa för första gången och jag lyckades lägga tre-stämmig sång på refrängen på ett försök.. 

Dagen blev mycket lyckad och det var riktigt inspirerande!
 
På kvällen var det 70-tals examination. Det gick helt okej för vår grupp! Kvällen var rolig och blev en liten sväng hem till Thor, Alex och Leo efter också. Trevligt!
 
 
På söndagen hade jag match. Vi förlorade, men för en gångs skull tyckte jag att domarna var helt okej! 

Efter det hamnade jag på KV då jag spelade in lite mer stämmor på Leo och Thors låt. Sedan försökte jag, Viktor och Martin fortsätta med Michael Jackson leaden. Självklart kunde jag inte hålla mig borta från studion och låten från lördags.. Mixade lite med sången och så. 
 
Kvällen avslutades med att Matilda och hennes mamma hämtade mig på KV. Hennes mamma skjutsade hem oss till Råkosthemmet där jag fick Thaimat, fruktsallad och bullar! MUMS!
 
 
Idag har vi haft föreläsning med Pontus från Intelligent Fortune. Han var lika bra som man förväntat sig. Det han berättade känns mycket nyttigt, inspirerande och saker som man kan ta till sig. Riktigt bra!! Ser verkligen fram emot nästa föreläsning.
 
 
 
Imorgon blir det studion då vi ska fortsätta på vår snygga låt!
 
 
 
Ses!

 
//Linn





_______________________ Kommentarer _________________________________________________