En riktigt bra helg!

2013-10-07 | 00:16:00 | AMB | Linn's liv | Musik | ♡ Kommentera?
----------------------------------------------------
 
Hej på er!
 
 
Min helg har varit riktigt, riktigt rolig (och tröttsam)! 
 
 
I lördags fick jag nämligen gå upp klockan 7.00 för att alla vi på AMB skulle vara på KV då för packning och riggnig inför en spelning vi hade på "torget" i Tingsryd. Vår spelning började inte förrän klockan 13.00, så efter uppriggningen bestämde vi (jag, Amanda, Linnéa, Stina och Evelina) oss för att gå till Börjes och fika.
 

Vid spelningens start spelade vi alla våra ensemble-låtar vilket ledde till en fantatisk stämning och som även ledde till att det mycket dåliga och tråkiga vädret kändes mycket bättre! Alla var super duktiga och satte allt vi skulle.
 
 
När spelningen var slut blev det lite pizza med Amanda, Fredrik, Jesper, Isaak, Linnéa, Emil, Evelina, Lizette, Vendela och Carla.
 
 
Jag och Amanda blev tillfrågade av Carla och Jesper om vi ville träna in Born this way av Lady Gaga på mindre än en timme, för att framföra den på Open Stage senare under kvällen. Vi körde och det gick ju helt okej faktiskt! På kvällen hade vi som sagt Open Stage, men innan det hade vi examination av våra ensemble låtar då alla hade Blues som ett tema denna gång. Vår grupp körde en låt som heter I don't need no doctor av John Mayer's version i en egen tappning. Förutom de två låtarna sjöng jag även Georgia on my mind av Ray Charles i min nya, egna version med Mange på piano, Daniel på gitarr och Isaak på trummor. Kvällen blev en riktig succé, som vanligt!
 
Kvällen avslutades dock inte där, efter detta följde Thor, Alex och Leo  med mig och Vendela hem och vi åt massor med chips och hade det allmänt trevligt.
 
 
Idag har jag spelat fotbollsmatch. Resultatet slutade 4-4.
 
Efter detta gick jag hem och åt sedan gick jag till KV och satt i studion från klockan 16.00-22.00 med Leo, där vi försökte göra en av hans producerade låtidéer.  Mycket roligt!
 
 
Det sista jag tänker berätta är att i Tingsryds musikaffär fanns det (i alla fall i helgen) en AMB-hörna för oss, där vi kunde gå och spela om vi ville, med loggan och allt! Vi var dit och kollade i fredags. Fantastiskt!
 
 
 
Ses!
 
 
//Linn
_______________________ Kommentarer _________________________________________________