AMB - Creativity Never Sleeps

2013-10-21 | 23:21:19 | AMB | Musik | ♡ Kommentera?
----------------------------------------------------
 
Hej på er!
 
 
Jag måste verkligen få detta sagt. 
 
Efter att jag flyttat ner hit så förstår jag verkligen nu hur mycket skolan och KV har gett mig och vilken utvecklingsmöjlighet jag har. AMB har gett mig insikten om hur kul jag verkligen tycker att musiken är, sjukligt bra vänner, jättebra och engagerade lärare, alla saker och sist men inte minst, ett driv! 

Idag har jag varit på KV nästan hela dagen. I morse jobbade vi lite med uppgiften som jag berättat om som Matilda gett oss, men under lektion, (eftersom att jag i princip är klar) fick jag en liten extra uppgift. Adam frågade om jag kunde sjunga "Heavens on fire" med två killar som är utvecklingsstörda. Jag tvekade inte en sekund!! Vilken underbar syn och vad lite musik kan betyda för andra. Deras glädje till att bara få spela musik var magisk! 
 
I fredags stod jag och sjöng samma låt om och om igen i sammanlagt två timmar (?!). Jag är helt galen i denna låten och i att stå i studiorummet med jättehög volym, massor med reverb och bara sjunga! Det går verkligen inte att beskriva känslan... Låten är jag förövrigt helt förälskad i och den heter "Here I am" av Leona Lewis.
 
Jag längtar varje dag efter att få komma till KV och sätta mig och skriva låtar, producera och lära mig mer om Logic i studion, att få sjunga i det stora rummet och att ibland få spela tillsammans med andra! 
 
Musik är nog det bästa som finns och tack Mange, Andreas och de andra involverade för att just JAG får gå på AMB.
 
 
//Linn
 
 
_______________________ Kommentarer _________________________________________________