Svar på kommentar

2013-11-20 | 23:42:09 | AMB | Linn's liv | ♡ Kommentera?
----------------------------------------------------
Hejsan!
 
 
Här kommer ett snabbt svar på kommentaren som jag pratade om i det förra inlägget:
"Hejsan! 
Jo det är så att jag också bor i Dalarna och ska söka till AMB till nästa år. En fråga, hur är det att ta sig hem och så? Det lär väl kosta en del och kanske även vara svårt att hitta tåg/flyg/bussar? Vilket är det enklaste sättet? :)"
 
Sanningen är att jag faktiskt bara varit hemma en gång under den här tiden i Tingsryd. Gången då jag åkte hem flög jag till Arlanda. Flygbiljetten kostade 650 för mig. Mamma och pappa hämtade mig sedan på Arlanda och därför vet jag inte riktigt vad kostnaden hem till Dalarna sedan skulle blivit. Om man ska flyga måste man ju även räkna med eventuella kostnader för resan till flygplatsen (flygtaxi och kanske buss), men det håller jag inte koll på överhuvudtaget eftersom att jag hade turen att få skjuts till flygplatsen i Ronneby av en av våra fantastiska lärare.
 
När jag sedan skulle åka hem åkte jag tåg. Jag åkte från Södertälje (jag fick skjuts av mamma och pappa dit.) och en tågbiljetten och en bussbiljett kostade 850 kronor. Jag och min kompis Amanda pkte x2000, så det tog inte alls lång tid. Tre timmar tror jag. Resan innehöll två byten. Ett tågyte och ett bye till bussen till Tingsryd.
 
Kostnaderna sjunker såklart om man bokar tidigt. Vi bokade väldigt sent och det betyder att priserna även höjs. 

Jag tyckte personligen att det var väldigt bekvämt att flyga. Inga byten och det går väldigt snabbt. Det tog 50 minuter till Arlanda. Tåg tyckte jag också funkade förvånansvärt bra. Det var också väldigt bekvämt, så det kvittar egentligen vilket man väljer.
 
 
Ett snabbt svar, hoppas att det blev ett snabbt, men bra svar!
 
Ses!

 
//Linn
_______________________ Kommentarer _________________________________________________