Årsresumé del 2

2013-12-30 | 12:48:00 | Linn's liv | Årsresumé | ♡ Kommentera?
----------------------------------------------------
 
Maj
 
Jag och Hanna sökte idol i Sundsvall, den sista ansökningsstaden. 06.10 stod vi i kön, mamma och jag och Hanna och hennes familj. Klockan 08.00 började de filma människohavet och sedan fick vi gå in. i stadshuset efter nästan en timmes inspelning. Det första man gör är att skriva in sig, man får en nummerlapp och får sedan sitta och vänta på sin tur. När ens nummer ropas upp får man först gå in till en "testjury". Jag gick vidare och fick sedan gå till producenterna. En ny plats med många människor där man satt och väntade. Då det var min tur gick jag in till producenterna, sjöng och sedan sade de att jag var för ung och att tjejgruppen redan var full. De sade även att jag skulle fortsätta med musiken trots att jag inte gick vidare. Sedan var det klar! Om jag skulle gått vidare skulle jag fått sjunga för den "riktiga" juryn, så allt som man ser på tv är inte riktigt densamma som verkligheten.
 
Hårvisning var det nästa som stod på min lista. Jag hade blivit tillfrågade av min frisör att vara med på en hårvisning. Det var SKITKUL!
 
 
Efter;
 
 
Jag och Maja hade en spontan sleepover hos henne. Det blev snack, god mat och fotografering.
 
 
Juni
 
Det första som hände i juni var en spelning med bästa Helges All Stars på Furuvik, dagen innan skolavslutningen. Vi sjöng ett medley och det var så jäkla kul!!
 
 
Dagen efter var det skolavslutning. Sedan sommarlov, men den sista dagen med musikklassen och alla lärare... Nu skulle alla skiljas till olika kommuner i Sverige och börja på gymnasiet. Grundskolan var klar.
 
 
 
 
 
Någon vecka efter skolavslutning hade min kusin Sara bröllop. Jag och min gamla klasskompis Julia (Hon med grönt och rosa hår i videosarna här ovanför) skulle spela och sjunga. Vi sjöng "Utan dina andetag - Kent" och hon kompade på gitarr. Sedan fick jag sjunga "Du är allt - Sonja Aldén" till bakgrund. Det som var speciellt med detta bröllopet var att det var tema vikingar. Bröllopet hölls hemma hos dem i deras fina trädgård.
 
 
 
Det var även en spelning på Ockelbo marknad då jag sjöng två låtar med Helges All Stars.

Samma månad fick jag även ett brev hemskickat till min brevlåda. I brevet stod det att jag kommit in på Academy of Music and Business!! Jag skulle flytta till Tingsryd, 56 mil hemifrån... Glädjen blev ännu större när Vendela också kommit in! Nu skulle vi få bo tillsammans och gå i samma klass! Helt sjukt...

Hela mitt gymnasieval har varit så otroligt skiftande. Mitt preliminära val såg ut som följande:
1. Hagströmska innebandy (elit), Ekonomi
2. Hagströmska innebandy (elit), Natur
3. Rytmus Sing/Song (Stockholm)
4. AMB
 
Efter alla antagningsprov insåg jag att jag kanske inte är så dålig ändå. Därför ändrade jag helt under omvalsperioden till:
1. AMB
2. Rytmus
3. Hagströmska innebandy (elit), Natur
 
 
Juli
 
Oliver hade hockeyläger i Gävle så jag, pappa och Oliver bodde en hel vecka i husvagn. Jag passade på att umgås med mina kompisar där. Jag fick hoppa in och hjälpa till på en sommarkväll. Mathilda och Elias skulle sjunga "Just give me a reason" men efter ett tag blir det väldigt drygt när man ska sjunga det höga sticket så jag fick hoppa in som kör på den låten. Jag sov även hos Elin med Mathilda. Den näst sista kvällen sov jag hos Emmy. Där blev det fotografering, jättegod mat, film, snack och massor med sång! Skitkul!
 
 
 
Sommarkväll i Gävle. Temat var Egenskrivet och jag var med och sjöng "See you never" med gitarr.
 
 
 
Under juli hade jag även världens bästa sommarjobb. Jag, Kajsa, Pontus, Alexander, Mollie och Jessica fick åka runt till olika ställen och spela musik hela dagarna i två veckor. Det var bland annat på äldreboenden, småevenemang och i centrum. De två första dagarna repade vi in mer än tjugo låtar. Jag spelade gitarr, sjöng och spelade piano. En mycket lärorik och rolig period!
 
 
 
Augusti
 
 
Jag, Maja och Alva fick en spelning i Vikmanshyttan där vi sjöng ett antal låtar, skitkul då jag inte brukar sjunga här hemma.
 
 
 
I Augusti månad var det dop för min kusin Moa. Jag fotograferade en hel del och blev mycket nöjd med bilderna. Här kommer några av dem.
 
 
Den 26:e augusti började jag skolan. Vi åkte till en liten ö i Blekinge skärgård som heter Tjärö och bodde där i två dagar. Hur mysigt var inte det?! Vi bodde i små stugor, gjorde låtar och hade Open Stage på kvällen i timmar. Det var otroligt! En riktigt bra skolstart!
 
_______________________ Kommentarer _________________________________________________